مرکز تلفن تحت شبکه تلباکس

تبلیغ رسانه / / / مرکز تلفن تحت شبکه تلباکس

مرکز تلفن تحت شبکه تلباکس


VoIPتکنولوژي انتقال صوت بر روي شبکه هاي کامپيوتريست . اين تکنولوژي در ابتدا تنها به واسطه صرفه جويي اقتصادي در ارتباطات راه دور عموميت يافت ، اما امروزه با توجه به پيشرفت چشمگير و رو به فزوني تکنولوژي شبکه هاي کامپيوتري ، VoIPدر محدوده وسيع تري از نيازهاي ارتباطي مورد استفاده قرار مي گيرد . استاندارد ها و پروتکل هاي فراواني جهت استفاده از اين تکنولوژي بسط داده شده است . از H.323 و SIP مي توان به عنوان معمول ترين و پر استفاده ترين پروتوکل هاي اين فن آوري نام برد .

مركز تلفن تحت شبكه چيست؟
PBX (کوتاه شده يPrivate Branch Exchange) يک سوئيچ تلفن است که براي برقراري ارتباط بين تلفن هاي داخلي يک سازمان بکار برده ميشود. اين وسيله با کاهش تعداد خطوط تلفني که يک سازمان لازم است از مخابرات اجاره يا خريداري کند هزينه هاي مربوط به خطوط تلفن آن سازمان را کاهش مي دهد. يک سازمان يا شرکت، بدون استفاده از PBX، مي بايست به تعداد کارمندانش، از مخابرات خط تلفن اجاره يا خريداري کند در حالي که با تهيه و نصب يک دستگاه PBX تعداد اين خطوط به تعداد تماس هاي همزمان آن سازمان کاهش پيدا مي کند که به طور تقريبي برابر با ?? درصد حالت اول خواهد بود.
مرکز تلفن تحت شبکه (IP PBX) جايگزين سيستم هاي سنتي سانترال است با اين تفاوت که علاوه بر امکان توسعه در هر زمان و متناسب با نيازهاي مشتري، امکاناتي بسيار بيشتر، بهتر و پيشرفته تر از آن سيستم ها (سانترال) در اختيار کاربر قرار ميدهد. که يکي از مهمترين آنها کاهش قابل توجه هزينه هاي ايجاد زيرساخت و استفاده بهينه از زيرساختهاي موجود است.

تلباكس چيست؟
TeleBox سيستم تلفني كاملي از سري سيستمهاي تلفني مبتني بر شبكه (IP) مي باشد كه تماسهاي تلفني يك سازمان را مديريت مي نمايد. TeleBox علاوه بر آنكه داراي كليه امكانات سيستم هاي تلفني سنتي (سانترال) مي باشد، بدون نياز به سيم كشي تلفن داراي انعطاف پذيري و كارايي بسيار بالاتري نيز مي باشد كه در ذيل مختصري از مزاياي آن مطرح گرديده است :
مزاياي برتر كاربرد سيستم جامع تلباكس در سازمان

1)كاهش 35 تا 75 درصدي هزينه هاي سازمان
گروه مهندسي سپهر به دلايلي كه در ادامه مطرح مي نمايد اعتقاد دارد با توجه به كاهش 35 تا 75 درصدي هزينه ها با استفاده از سيستم تلباكس نه تنها خريد تلباكس هزينه نمي باشد بلكه نوعي سرمايه گذاري كوتاه مدت براي كاهش هزينه هاي سازمان خواهد بود. برآورد هاي اوليه گروه در كاربرد هاي سيستم تلفني در سازمان هاي مختلف حاكي از آن بوده است كه در بازه زماني 6 ماه الي 3 سال در كليه سازمانها كليه هزينه هاي پرداختي ( با كاهش هزينه هاي سازمان ) برگشته و پس از آن نوعي درآمد براي سازمان محسوب خواهد شد.
چرا تلباكس باعث كاهش هزينه ها خواهد شد
•كاهش هزينه مكالمات تلفني مابين شعب
در صورتي كه سازمان داراي شعب متعددي در شهر ، استان ، كشور و يا حتي سطح جهان باشد تلباكس مي تواند به جاي استفاده از خطوط مخابراتي جهت مكالمات ما بين شعب ، از شبكه خصوصي سازمان و يا شبكه اينترنت به صورت داخلي استفاده نمايد. براين اساس پس از برقراري شبكه IP مابين دفتر مركزي و شعب متعدد سازمان با ابزار هاي گوناگون مي توان اقدام به برقراري اين مكالمات نمود كه در فصل هاي بعدي درباره آن توضيح داده خواهد شد.
به طور مثال اگر سازمان داراي دو شعبه و يا بيشتر در سطح شهر باشد مي تواند با برقراري شبكه IP از طرق مختلف مانند وايرلس، اينترنت، اينترانت و ... نسبت به داخلي و بالتبع آن رايگان نمودن كليه مكالمات اقدام نمايد
يا براي مثال اگر سازمان داراي شعبه در شهر ديگر و يا حتي كشور ديگري باشد خواهد توانست با استفاده از سيستم جامع تلباكس كليه مكالمات بين شهري و بين المللي خود با مراکز تابعه خود را داخلي نمايد.


•عدم نياز به پرداخت هزينه هاي بستر سازي
با توجه به آنكه سيستم تلباكس مبتني بر IP مي باشد و جهت برقراري مكالمات و سرويس دهي از شبكه استفاده مي نمايد ديگر نيازي به ايجاد بستر تلفني و كابل كشي تلفني ندارد و هزينه مازاد سازمان در ايجاد بستر تلفني را كاهش خواهد داد.
ضمنا با توجه به اينكه سازمان دائما در حال رشد و يا افزايش پرسنل و يا حتي جا به جايي هاي متعدد مي باشند ديگر نيازي به سيم كشي تلفن مازاد نخواهد بود كافيست از همان شبكه موجود كه به راحتي قابل ارتقاست در جهت افزايش نودهاي تلفني و يا جابه جايي آنها استفاده نمود.
•عدم نياز به پرداخت هزينه هاي سخت افزاري
با توجه به آنكه سيستم تلباكس بسيار ماژولار بوده و از ابزارهاي متعددي جهت برقراري مكالمات تلفني استفاده مي نمايد مي تواند حجم زيادي از هزينه هاي سخت افزاري سازمان را در خريد گوشي تلفن ، دستگاه فكس و ... را با جايگزيني آنها با مدل هاي رايگان نرم افزاري خود كاهش دهد.
•عدم نياز به پرداخت هزينه هاي نيروي انساني جهت اپراتوري سيستم
با توجه به آنكه سيستم تلباكس داراي قابليت هاي فوق العاده ايي در زمينه منشي ديجيتال و سيستم پاسخگويي شبانه روزي مي باشد مي تواند حجم زيادي از هزينه هاي سازمان در اپراتوري سيستم تلفن و پاسخ گويي به مخاطبين سازمان كاهش دهد.
از طرف ديگر كاربري آسان سيستم و عدم نياز به سوئيچ هاي حجيم مخابراتي هزينه هاي سازمان را در پرداخت هزينه پشتيباني از سيستم تلفني به شكل فوق العاده اي كاهش خواهد داد.

•كاهش هزينه هاي سازمان در پرداخت هزينه هاي گزاف جلسات مابين مديران و پرسنل
با توجه به آنكه سيستم تلفني تلباكس داراي مركز كنفرانس صوتي بوده مي تواند تا حد زيادي در كاهش هزينه هاي جابه جايي پرسنل و مديران سازمان جهت شركت در جلسات و افزايش بهره وري آنان و صرفه جويي در زمان موثر باشد
از طرف ديگر امكان برقراري مكالمه تصويري نيز نقش مهمي در كاهش هزينه هاي سازمان در جلسات خواهد داشت

•كاهش هزينه هاي سازمان در پرداخت هزينه هاي فكس
وجود يك فكس سرور بسيار قدرتمند در هسته مركزي تلباكس نياز سازمان را در استفاده از هرگونه دستگاه فكس و هر گونه اپراتور آن (مطابق آنچه در قبل گفته شد) برطرف خواهد ساخت از طرف ديگر عدم نياز به كاغذ در اين سيستم، ارسال فكس به ايميل كاربران و ثبت و نگهداري كليه فكس ها در يك ديتا بيس مركزي نقش بسيار موثري در كاهش هزينه هاي وجلوگيري از بين رفتن منابع سازمان خواهد داشت.

•كاهش هزينه هاي سازمان در مديريت تماس هاي سازمان
سيستم تلفني تلباكس قادر است نحوه شماره گيري كليه پرسنل را به شكل دلخواه مدير سازمان برنامه ريزي كند كه اين مهم شامل بستن صفر، دوصفر ، باز نمودن شماره هاي خاص براي داخلي هاي خاص و تعريف مسير تماس براساس شماره تماس ورودي وخروجي و ... و نيز گذاشتن محدوديت زماني بر روي تماس به صورت دلخواه مي باشد كه اين امکان به عنوان يك عامل پيشگيري سهم قابل توجهي در كاهش هزينه هاي سازمان خواهد داشت.

•قابليت پياده سازي مکالمه رايگان مابين پرسنل اداري و شرکتهاي زير مجموعه در سراسر استان
با استفاده از اين سرويس کليه پرسنل اداري و شرکتهاي مستقر در سازمان در سراسر استان و يا حتي خارج از آن مي توانند بدون پرداخت هيچگونه هزينه سخت افزاري و مازاد با يگديگر مکالمه رايگان داشته باشد


2)افزايش قابليت ها و امكانات سيستم تلفني
سيستم تلفني تلباكس داراي مزاياي فوق العاده نسبت به ديگر سيستم هاي تلفني (مانند سانترال پاناسونيك و ... ) مي باشد كه حجم وسيعي از امورات را تسهيل بخشيده و موجب افزايش كارايي سازمان در استفاده از سيستم تلفني خواهد شد. در ادامه بخشي از امكانات سيستم تلفني تلباكس كه قابل استفاده در سازمان خواهد بود تشريح مي گردد:

•داراي پنل اپراتوري و مديريت سيستم تحت وب
مركز تلفني تلباكس داراي رابط بسيار قدرتمند وب با كاربري فوق العاده بوده كه امكان مديريت دستگاه و كاربري آن را بسيار ساده نموده و در صورت وجود اپراتور تمامي مكالمات به صورت لحظه اي قابل مشاهده خواهد بود. ضمنا اپراتور مي تواند ارتباط ميان خطوط را از طريق همين پنل برقرار نمايد.


•سرويس صندوق پست صوتي حرفه اي
با استفاده از اين سرويس كليه كاربران مي توانند به صورت نامحدود پيام صوتي دريافت كرده ، آنها را ثبت و ضبط نموده وحتي به آنها پاسخ دهند

•سرويس جامع ثبت وگزارش تماسها :
تلباکس قابليت گزارش گيري از کليه تماس هاي ورودي و خروجي با فيلترهاي خاص را براي سازمان ها ميسر مي سازد.

1)گزارشگيري ازكليه مكالمات انجام شده بر اساس فيلدهاي تاريخ، منبع كانال مورد استفاده، كانال مقصد و وضعيت تماس صورت گرفته.
2)گزارش دهي گرافيکي ( نموداري ) از وضعيت استفاده از کليه کانال ها از قبيل کانالها يا آنالوگ ( IPPHONE) SIP H323، IAX و کليه داخلي ها به صورت جامع .
3)سرويس گزارش دهي ويژه كاربران(Dashboard)
گزارشگيري جامع وكامل كليه تماسها با فرمتPDF و Excel

•سرويس ضبط و نظارت بر مكالمات
با استفاده از اين سرويس كليه مكالمات ضبط شده و قابليت بازيابي آن وجود خواهد داشت.

•سيستم مديريت توزيع و صف تماس ها
با استفاده از اين سرويس مي توان مركز پاسخگويي حرفه اي با امكانات زير پياده سازي نمود
سيستم توزيع تماس ما بين اپراتورها بر اساس سياست هاي متعدد
تعداد نامحدود صف
سيستم اعلام نوبت در صف
گزارش عملكرد صف ها
اعلام تخمين زمان انتظار درصف
•سيستم پشتيباني از سرويس دسترسي بيروني به خطوط سيستم
توسط اين سرويس مدير مي تواند پس از ثبت شماره همراه خود در تلباکس، با استفاده از خطوط تلفن شهري سازمان و به وسيله دستگاه تلفن همراه خود اقدام به برقراري تماس نمايد بدين شکل که تماس ظاهرا توسط تلفن همراه کاربر برقرار شده ولي علاوه بر اينکه برروي نمايشگر تلفن طرف مقابل، شماره تلفن ثابت سازمان درج خواهد شد، هزينه تماس به حساب خطوط تلفن سازمان محاسبه مي گردد.

•سرويسFollow Me
تعيين سياستهاي جداگانه Follow Me براي هر كاربر
امكان انتقال تماس به خطوط شهري
قابليت پخش متون تبليغاتي قبل از مكالمات

•سرويس منشي ديجيتال
1)ايجاد منشي ديجيتال با منوي پلکاني نامحدود
2)قابليت پخش پيامهاي خاص براي مناسبتهاي خاص
3)تعريف نامحدود موزيك انتظار و اختصاص موزيكهاي خاص به كاربران خاص

•پشتيباني از تلفن گوياي هوشمند:
1)خواندن اطلاعات از ديتابيس هاي متعدد و ارائه گزارش هاي سفارشي به مشتريان سازمان در قالب طراحي هاي صورت گرفته به صورت اتوماتيك و قابل برنامه ريزي
2)قابليت استفاده به عنوان سيستم پرسش و پاسخ همراه با پشتيباني از كد رهگيري
3)ارائه صورتحساب، بدهي وديگر گزارشها به مخاطبان و يا مشتريان سازمان به صورت اتوماتيك
•ماژول پزشکان
امکان راه اندازي سيستم نوبت دهي
امکان راه اندازي سيستم پيجينگ
امکان ويزيت ومشاوره تلفني بيمار از راه دور
•از ديگر امكانات سيستم مي توان به موارد زير اشاره كرد:
•سيستم يكپارچه فكس
•كنفرانس صوتي
•پشتيباني از تلفن گوياي هوشمندIVR
•ماژول تماس خودکار هوشمند
•ماژول ارسال فکس خودکار
•ماژول احراز هويت
•قابليت مشاهده گزارشات بر روي اينترنت براي كاربران و مدير سيستم
•امكان تعريف يك يا چند مدير و كاربر متعدد با سطح دسترسي هاي گوناگون براي سيستم
•قابليت اضافه نمودن و يا بك آپ گيري داخلي ها با فرمتهاي گوناگون EXCEL,ACCESSو ... (CSV)
•انجام تنظيمات لازمه و مشاهده گزارشات بر روي اينترنت براي كاربران و مدير
•پشتيبان گيري و بازگرداني اطلاعات در زمان هاي متعدد و قابليت بك آپ گيري از بخش هاي مختلف سيستم به صورت انتخابي
•رابط كاربري با قالب هاي متعدد از جمله يك قالب مخصوص زبان فارسي
•پشتيباني از Caller ID
•انواع داخلي شامل زنگ خور ، زنگ زن ، دو طرفه
•قابليت ايجاد ليست سياه براي هر كاربر (black list)
•سرويس انتقال مكالمه در سه حالت اشغالي، عدم پاسخگويي و يا دائمي
•سرويس انتظار مكالمه
•سرويس مزاحم نشويد
•سرويس بيدارباش
•سرويس ساعت گويا
•شماره گيري سريع
•رمزگذاري بر روي تماس هاي خارجي
•تعريف مسير تماس بر اساس شماره تماس گيرنده (تعريف واكنشي خاص بر اساس شماره تماس گيرنده)
•سرويس تماس برگشتي
•پشتيباني از كدك هاي متعدد
•آرشيوي از صداهاي از پيش ضبط شده به دو زبان فارسي و انگليسي
•قابليت مجزا نمودن نحوه پاسخگويي سيستم در ساعت اداري و غير اداري و ديگر موارد مورد نظر
•امكان انتقال تماس به تلفن همراه و ديگر خطوط در صورت عدم پاسخگويي خط داخلي

روش هاي تماس:
1)تماس از طريق خطوط آنالوگ( Media gateway & Analog card ) :

در بسياري از سازمانها هنوز سيم كشي تلفني و تلفن هاي آنالوگ به عنوان بستر اصلي كابلهاي تلفني محسوب مي شود. بدين ترتيب و در صورت عدم تمايل سازمان به تعويض بستر سيستم تلفني از آنالوگ به ديجيتال جهت استفاده از TeleBox نياز به تجهيزاتي است كه خطوط آنالوگ را به خطوط ديجيتال تبديل نمايد.
از جمله اين تجهيزات مي توان به كارتهاي تلفني آنالوگ و Media Gateway ها نام برد كه در مدل هاي متفاوت با تعداد خطوط داخلي متفاوت عرضه مي گردد.
جهت استفاده از كارتهاي آنالوگ مي بايست كارت را روي سرور TeleBox نصب نمود سپس دستور شناسايي كارت را وارد نموده و تنظيمات لازمه را انجام داد و جهت استفاده از Media Gateway ها نيز بايد ابتدا آن را داخل شبكه متصل به سرور تلباكس قرار داد و تنظيمات لازم را روي آن اجرا نمود.

2)تماس از طريق IP Phone:
IP-Phone يك دستگاه ديجيتالي باهوش با واسط شبكه LAN مي‌باشد. IP-Phone داراي يك آدرس IP وكانكتورهاي استاندارد (RJ- 45) مي‌باشد لذا مي‌توانند درون هرپورتي درشبكه LAN قرار گيرند. كاربردهاي مــهم آن شامل UnifiedMessaging، Collaboration، كنفرانس وغيره مي‌باشد. علاوه بر توانايي‌هاي مذكور بعضاً اين تلفنها قادر هستند كاربردهاي بيسيم را همراه با كاربردهاي تلفن معمولي دريك ساختارتلفني واحد ارائه نمايد.

3)تماس از طريق Soft Phone و USB Phone:
از جمله ويژگيهاي منحصر به فرد Telebox مي توان به قابليت استفاده از تلفن هاي نرم افزاري بر روي رايانه نام برد. با استفاده از اين نرم افزار كاربر مي تواند در هركجاي دنيا تنها با اين نرم افزار و اتصال به اينترنت تماس هاي داخلي دفتر خود را پاسخ دهد. اتصال USB Phone به رايانه در زمان استفاده از Soft Phone تا حدزيادي بر كيفيت و كاربري آسان مكالمه مي افزايد.

4)تماس از طريق گوشي هاي موبايل نسل جديد:
از ديگر قابليتهاي TeleBOX مي توان به پشتيباني اين سيستم از گوشي هاي تلفن همراه نسل جديد داراي تكنولوژي WiFi و VoIP نام برد. بر اساس اين ويژگيها كاربران سازماني كه داراي تلفن هاي همراه داراي تكنولوژي فوق مي باشند مي توانند با اتصال به شبكه بي سيم سازمان و تنظيم گوشي خود تلفن داخلي دفتر خود را بر روي تلفن همراه همراه خود هميشه درون سازمان به همراه داشته باشند.

5)ارتباط با ديگرسوييچ هاوسرورهايTeleBoxوانواع دستگاه هاي مركزتلفن آنالوگ و ديجيتال :
قابليت اتصال به ديگر مراكز تلفن از جمله مراكز تلفن آنالوگ و ديجيتال نيز از ديگر روش هاي برقراري تماس در سيستم TeleBox مي باشد. با استفاده از اين سرويس در صورتي كه سازمان داراي شعبه هاي مختلفي باشد مي تواند با اتصال سرورها اين شعب با يكديگر، امكان برقراري تماس ميان تمامي شعب را داشته باشد.



اطلاعات آگهی

لطفا هنگام تماس بگویید که آگهی را در تبلیغ رسانه دیده اید:)

  • گروه مهندسی سپهر
  • یزد /یزد- چهارراه فرهنگیان-ابتدای کوچه آموزش و پرورش - طبقه فوقانی غذای ناب
  • 09135142336
  • ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
  • بازدید از این آگهی 1715 بار